VII Droga Kaszubska 28-31.08.2014 Łapino
Pierwsi goście zawitali do malowniczego ośrodka wczasowego „Roma” już na dobry tydzień przed rajdem. Dzień po dniu przybywali kolejni miłośnicy motocykli zabytkowych.
Pierwszymi gośćmi byli Birgit i Michael Przibilski z Niemiec oraz Michał ze Szkocji. Ostatecznie dotarło do nas 121 motocykli z ośmiu krajów w tym z Polski, Wielkiej Brytanii, Belgii, Niemiec, Danii, Szkocji, Finlandii oraz Norwegii.
Ilość i jakość motocykli przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. W parku maszyn lśniły blaskiem chromów, pięknie odrestaurowane lub zadziwiały patyną i oryginalnością cywilne motocykle wszelkich marek.
Mogliśmy także podziwiać bardzo interesujące motocykle z okresu II Wojny Światowej.
Ogólnie na zlocie reprezentowanych było 25 różnych marek ze średnią wieku 1941rok.
Ponad 40 motocykli przyjechało z zagranicy.
Najdłuższy dystans pokonał Michał Mackiewicz ze Szkocji – prawie 1600 mil, natomiast najdłuższy dystans na kołach zrobił Mick Small z Wielkiej Brytanii pokonując swoim Arielem ponad 1000 mil.
Niewiele mniej bo około 900mil pokonał Clive Warrington z żoną Jo, którzy pomylili weekendy i dotarli do Polski tydzień szybciej z czego byli ku naszej uciesze nawet zadowoleni.
Czwartek był dniem przyjazdów i rejestracji , był to bardzo pracowity, ale przyjemny dzień. W czwartkowy wieczór tradycyjnie już powitaliśmy gości kieliszkiem wódki i tabaką.
W piątek według planu wyruszyliśmy na ponad dziewięćdziesięciokilometrowy rajd z przerwą na zwiedzanie CEPR w Szymbarku.
Po powrocie na bazę zlotu redaktor Jerzy Kossowski
wygłosił interesującą prelekcję na temat zapłonów motocyklowych a później odbyły się konkursy „funny games” , wśród nich bardzo emocjonujące, międzynarodowe przeciąganie liny.
W sobotę trasa powiodła do Oliwy gdzie mogliśmy zwiedzić zabytkową kuźnię wodną oraz do pięknego Sopotu. W Sopocie zjedliśmy obiad na Molo i spędziliśmy kilka miłych chwil nad Bałtykiem.
Po powrocie z kurortu na terenie zlotu odbyły się tradycyjne konkurencje „Drogi Kaszubskiej”, czyli konkurs elegancji podczas którego załogi zaprezentowały przepiękne stroje z epoki,
konkurs „wolne obroty”- czyli który motocykl najlepiej chodzi na „wolnych" oraz konkurs wolnej jazdy, podczas którego liczą się umiejętności kierowcy.
Po konkursach około godziny 20-tej rozpoczął się uroczysty bankiet połączony z wręczaniem nagród w 20 kategoriach.
Tak prezentują się wyniki;
-NAJSTARSZY MOTOCYKL - Josef Gareis, D-Rad 1925 rok,
-NAJDŁUŻSZY DYSTANS POLSKA- Wojciech Skorzyński, BSA M20, 654km,
-NAJDŁUŻSZY DYSTANS EUROPA- Michał Mackiewicz, Rudge Special, 1600mil,
- NAJDŁUŻSZY DYSTANS EUROPA NA KOŁACH- Mick Small, Ariel, 1000mil,
-NAJLEPIEJ ODRESTAUROWANY MOTOCYKL DO 1945r. – Krzysztof Mazur, D-Rad,
-NAJLEPIEJ ODRESTAUROWANY MOTOCYKL PO 1945r. – Tomasz Wesołowski, Ariel SQ4,
-NAJŁADNIEJSZY MOTOCYKL DO 1945r. –Stefan Stein, Ariel LF,
-NAJŁADNIEJSZY MOTOCYKL PO 1945r. – Ireneusz Tomyślak, Ariel SQ4,
-NAJBARDZIEJ INTERESUJĄCY MOTOCYKL RAJDU- Andre Zipa, Scott 1929r.,
-NAJBARDZIEJ ORYGINALNY MOTOCYKL- Krzysztof Nowak, Indian Chief 1940r.,
- I MIEJSCE W KONKURSIE ELEGANCJI – Dariusz Skowyra, Harley-Davidson model D 1930r.,
- II MIEJSCE W KONKURSIE ELEGANCJI- Ryszard Borucki, Harley-Davidson model JD 1927r.,
-III MIEJSCE W KONKURSIE ELEGANCJI- Ludwig Jatzwauk, NSU 501T,
- KONKURS „WOLNE OBROTY” SINGIEL- Josef Gareis, D-Rad,
- KONKURS „WOLNE OBROTY” TWIN- Łukasz Wyra, BMW R75WH,
-I MIEJSCE KONKURS WOLNEJ JAZDY- Piotr Matysiak, BSA Spitfire,
- II MIEJSCE KONKURS WOLNEJ JAZDY- Ryszard Brodziak, Harley-Davidson VL,
-NAJLEPSZY DEBIUT 2014- Wiesław Koller, Panther M100 z wózkiem bocznym,
-NAJWIĘKASZA REPREZENTACJA KLUBOWA- Ariel Motorcycle Owners Club,
-NAGRODA AUTOMOBILSTY- Tomasz Skorzyński, Ariel model F,
-NAGRODA OD NIEMIECKIEGO TEAMU, Waldemar Drabik, Sokół 600.
Po rozdaniu nagród rozpoczął się koncert cover band „De Bobbers” z Torunia. Podczas całego rajdu mieliśmy piękną pogodę oraz przyjacielską, rodzinną atmosferę.
Składamy wielkie podziękowania mediom nas wspierającym; redaktorowi naczelnemu „Automobilisty” Jerzemu Kossowskiemu oraz profesjonalnemu dziennikarzowi motoryzacyjnemu Bartoszowi Gondek.
Wielkie wyrazy wdzięczności także dla naszych sponsorów; P.P.H.U.„Bertos” Robert Szmurło , „Domator” , „Yato”, „Satyn”, „Stabill”, Piotr Żelazowski, Wiesław Koller, Krzysztof Bartosiak,
bez nich nie byłoby możliwe zorganizowanie naszej imprezy .
Zapraszamy w 2016 w ostatni weekend sierpnia na „VIII Drogę Kaszubską”!
Marcin Klimczak
Marcin Hewelt Tel. 501276399
Poniżej kilka linków do relacji z VII Drogi Kaszubskiej 2014:
przebieg oraz spis zwycięzców VII Drogi Kaszubskiej
http://zabytkowi.com/vii-droga-kaszubska/
http://trojmiasto.tv/Droga-Kaszubska-To-byl-zlot-9364.html
http://cepr.pl/index.php/pl/news/173-fotorelacja-z-rajdu-motocykli-zabytkowych-vii-droga-kaszubska-w-cepr
http://www.oldtimerfreunde-falkensee.de/html/lapino_polen_2014.html
http://www.tvp.pl/gdansk/informacja/panorama/wideo/30082014-1830/16642652
http://motovoyager.net/2014/09/zlot-oldtimerow-droga-kaszubska-setka-bialych-krukow/
www.drogakaszubska.pl