logo drogi kaszubskiej
You need to upgrade your Flash Player or to allow javascript to enable Website menu.
Get Flash Player
VIII „Droga Kaszubska” 25 – 28.08.2016 Łapino
 

Opis imprezy

Program zlotu

Foto-relacje:

- 24.08.2016 przejażdżka przedzlotowa do Szymbarka (fot. M.K.)

- park maszyn (fot. SydnejHD)

- z trasy 26.08 cz 1 (fot. SydnejHD)

- parking Wdzydze Kiszewskie cz 1 (fot. SydnejHD)

- parking Wdzydze Kiszewskie cz 2 (fot. SydnejHD)

- z trasy 26.08 cz 2 (fot. SydnejHD)

- powrót do Roma Łapino (fot. SydnejHD)

- Muzeum Kaszubska Zagroda BIELICKOWO w Kawle Dolne cz 1 (fot. SydnejHD)

- Muzeum Kaszubska Zagroda BIELICKOWO w Kawle Dolne cz 2 (fot. SydnejHD)

- konkurs elegancji (fot. SydnejHD)

- konkurs wolnej jazdy i wolnych obrotów (fot. SydnejHD)

- bankiet  (fot. SydnejHD)


VIII  „Droga Kaszubska” to już historia,  ale na pewno zapisze się w naszej pamięci jako impreza niezwykle udana. Dla nas, organizatorów tego rajdu miarą sukcesu są uśmiechy na twarzach uczestników i frekwencja, która przerosła nasze oczekiwania pomimo dość ostrych kryteriów. Wyraźnie widać, że przyjęta przez nas koncepcja stworzenia imprezy dla prawdziwych miłośników historii motoryzacji i techniki, trochę innej niż popularne spotkania mniej lub bardziej zabytkowych motocykli miała sens. Droga Kaszubska ma już szerokie grono miłośników zarówno w Polsce jak i za granicą.

W rajdzie udział wzięło 130 motocykli z ośmiu krajów Europy. Pojazdy 26 różnych marek zapełniły park maszyn w urokliwym

Łapinie. Mogliśmy podziwiać ciekawe jednoślady z różnych roczników z czego niemal 90 zostało wyprodukowanych przed 1945r. Najstarszym motocyklem był Indian z 1914r. w stanie zachowania, nigdy nie restaurowany. Wydarzeniem na skalę europejską było z pewnością spotkanie ośmiu widlastych motocykli angielskich (w tym cztery różne modele marki BSA) w jednym miejscu. Takie spotkanie może się szybko nie powtórzyć.

Podczas rajdu mogliśmy podziwiać motocykle produkcji brytyjskiej, niemieckiej, polskiej, duńskiej, belgijskiej, francuskiej oraz wiele ciekawych amerykańskich motocykli prezentowanych głównie przez zaprzyjaźniony Oldtimer Club Poland. Naszymi gośćmi byli także koledzy z  VCR Feniks Radom, BMW Veteran Club Toruń, LGW Partyzant Lublin, Ariel Owners Club, Rudge Enthusiast Club, New Imperial Owners Association, Oldtimerfreunde Ottendorf-Orkilla, Klub Motocykli Dawnych Starogard Gdański, VMCC England oraz inne formalne grupy oraz motocykliści niezrzeszeni.  

Niezwykle trudnym zadaniem było wyłonienie zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs elegancji był na takim poziomie, że tylko skrupulatna analiza strojów, ich oryginalności i zgodności z motocyklem punkt po punkcie pozwoliła wyróżnić najlepszych. Podobnie było z motocyklami. Wskazać najstarszy motocykl to było dziecinnie proste zadanie, ale w przypadku oceny jakości renowacji czy oryginalności komisja miała nie lada problem i z trudem udało się  wskazać zwycięzców. Motocykli oryginalnych w stanie nierestaurowanym było kilka a perfekcyjnie odrestaurowanych pewnie kilkanaście, może dwadzieścia.  Niestety nie da się nagrodzić wszystkich, chociaż tak naprawdę większość zasługuje na wyróżnienie. Lista zwycięzców poniżej:

Najstarszy motocykl: Indian 1914r, Gert Holmersma (NL),

Najbardziej oryginalny motocykl: Triumph P 1925r, Artur Brewczak,

Najlepiej odrestaurowany motocykl: Zundapp KS600 1939r, Wojciech Orzechowski,

Najładniejszy motocykl: HD JD 1928r, Ireneusz Tomyślak,

Najbardziej interesujący motocykl: BSA J11 1934r, Horst Schneider (DE),

Nagroda specjalna: Zenith Jap 680 1926r, Bob Anderson (UK),

Mistrz elegancji: Aldona i Ireneusz Tomyślak HD JD 1928r,

Wicemistrz elegancji: Dariusz Wolak, HD VL 1929r,

Najdłuższy dystans ”na kołach” Polska: Dariusz Wolak, HD VL 1929r,

Najdłuższy dystans „na kołach” Europa: Ian Mc Lachan, Ariel (SCT),

Najdłuży dystans Europa: Michał Mackiewicz, Rudge 1935r (SCT),

Zwycięzca konkursu wolnej jazdy: Ryszard Brodziak, HD VL 1934r,

Zwycięzca konkursu wolne obroty „singiel”: Włodek Wieczerzak, BSA M20 1939r,

Zwycięzca konkursu wolne obroty „twin”: Tomasz Witecki, BMW R75 1943r,

Największa reprezentacja klubowa: Ariel Motorcycle Owners Club,

Nagroda miesięcznika „Automobilista”: Robert Gałęzki, Henderson 1930r.

Chcielibyśmy serdecznie podziękować poniżej wymienionym osobom i instytucjom, które wsparły nas w zorganizowaniu rajdu:

- GOKSiR Nowa Karczma, dyr. Aleksandra Peplińska,

- Gmina Nowa Karczma, wójt Andrzej Pollak,

- Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie, kurator Przemysław Rey,

- Park Etnograficzny we Wdzydzach Kiszewskich,

- Kaszubska Zagroda Bielickowo,

- Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni,

- Ośrodek Wypoczynkowy „Roma”,

- „Automobilista” Jerzy Kossowski,

- Foto „Sydney HD” Paweł Buczek,

- P.P.H.U. „Bertos” Robert Szmurło,

- DOMATOR Marcin Hewelt S.j.

oraz przede wszystkim Wam, naszym kolegom z Old Bike Club Poland oraz Waszym żonom i dzieciom za pełne zaangażowanie podczas imprezy, która bez Waszej pomocy nie mogła by mieć miejsca.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom ósmej edycji „Drogi Kaszubskiej” za stworzenie rodzinnej, przyjacielskiej atmosfery oraz zaprezentowanie pięknych jednośladów.

 

MK