|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
New Imperial 7B 500 cm3 OHV 1930 r
7B – co to za model?
Model 7B produkowany był w latach 1929 – 1931. Ten jest górnozaworowy, rocznik 1930 . ale produkowano też wersję dolnozaworową ( model 7 ) .
Swój sprzedażowy szczyt model osiągnął w 1930 roku, kiedy właścicieli znalazło 612 maszyn. W 1929 roku bramy fabryki opuściło 266 sztuk modelu 7B, a w 1931 jedynie 115 sztuk. Nie były to więc jakieś imponujące liczby.
Firma produkowała w tych latach sześć różnych modeli, ale w roku 1931 było już ich aż trzynaście. Dużo modeli, ale mała skala produkcji na przykład w porównaniu do BSA. Spadek sprzedaży był również związany z kryzysem światowym a co za tym idzie spadkiem sprzedaży głównie motocykli drogich.
Trzeba podkreślić, że każdy rocznik modelu różnił się wieloma szczegółami, jak rama, bak czy układ wydechowy.
Ciekawostką jest to, że właśnie w tym okresie, około roku 1929 pojawiły się kolory w malowaniu motocykli. Mówiąc kolory, mam na myśli barwy inne niż stosowana dotychczas jako jedyna czerń. Malowanie zbiorników New Imperial w kolorze czerwonym było prawdziwą rynkową atrakcją. Prawdziwym za to hitem była wersja malowana w całości na czerwono łącznie z ramą, puszkami, sygnałem dźwiękowym i obręczami kół. W 1931 roku doszedł jeszcze kolor niebieski. Obejmującą kilka modeli linię nazwano „Blue Prince”, czyli niebieski książę. W modelach tych zbiorniki i błotniki były niebieskie, a obręcze kół kremowe.
Historia sprowadzenia motocykla do polski na
łamach kwartalnika N.I.O.A..
Motocykl ten był bohaterem artykułu w miesięczniku
MOTOCYKLISTA nr 11/2019.